Wizja przedszkola
Wizja Przedszkola
1.Przedszkole zapewnia optymalne wyposażenie sal w sprzęt, zabawki i pomoce dydaktyczne z możliwością pełnego korzystania przez dzieci, nauczycieli oraz rodziców z posiadanej bazy,
2.W przedszkolu dba się o kształtowanie pozytywnego wizerunku w środowisku, uwzględnia się jego oczekiwania w ofercie edukacyjnej,
3.Przedszkole zapewnia wszechstronny rozwój każdego dziecka, wzbogacając jego wiedzę i umiejętności poprzez modyfikację swojego działania w odniesieniu do indywidualnych potrzeb i możliwości wychowanków,
4.Przedszkole pełni funkcję doradczą i wspierającą działania rodziny,
5.W przedszkolu stwarza się warunki do korzystania z opieki psychologicznej i specjalistycznych form pomocy dydaktyczno- terapeutycznej.
Jesteśmy po to aby:
- biorąc pod uwagę indywidualność każdego dziecka tworzyć warunki wspomagające jego wszechstronny rozwój;
- wyposażyć dzieci w umiejętność dbania o swoje zdrowie i higienę;
- zapewnić bezpieczeństwo i opiekę;
- wspólnie z rodzicami uczestniczyć w wychowaniu dzieci;
- zmierzać do ujednolicenia oddziaływań wychowawczych: dom, przedszkole;
- wyposażyć dziecko w zachowania akceptowane społecznie i przydatne w dalszym życiu;
- nauczyć dziecko zachowań proekologicznych;
- spełniać dziecięce marzenia.
Priorytety edukacyjne
1.Uzyskanie maksymalnego zadowolenia i radości dziecka z pobytu w naszym przedszkolu, ułatwianie integracji w grupie rówieśniczej.
2.Rozwijanie twórczej postawy dziecka,
3.Prowadzenie do wszechstronnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego możliwościami psychofizycznymi, percepcyjnymi i kreatywnymi,
4.Harmonijna współpraca domu i przedszkola dla ukształtowania u dziecka pełnego poczucia bezpieczeństwa oraz wiary i ufności we własne siły,
5.Umożliwienie przeżywania treści w formach bliskich dzieciom, związanych z ich środowiskiem rodzinnym i lokalnym,
6.Kształtowanie trwałych postaw szacunku wobec najbliższych, wrażliwości na potrzeby osób starszych, chorych i niepełnosprawnych, poszanowaniu środowiska, najbliższej tradycji i kultury,
7.Rodzice są partnerami przedszkola w organizacji procesu wychowawczo- dydaktycznego, wspólnie z przedszkolem dążą do wspólnego celu, jakim jest dobro i szczęście dziecka,
8.Nauczyciele doskonalą swoje umiejętności zawodowe w celu poznawania nowych metod pracy z dzieckiem.
System wartości uznawany w Przedszkolu
Wartość to system przekonań podzielanych przez pracowników placówki oraz norm w niej obowiązujących:
1.Rodzina (miłość, radość, wrażliwość, spontaniczność)
2.Realizacja założeń szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju
3.Poszanowanie godności własnej oraz wyrabianie świadomości proekologicznych
4.Tolerancja
5.Samodzielność, wytrwałość
6.Prawda i patriotyzm
7.Wiedza i umiejętności funkcjonowania w życiu
8.Bezpieczeństwo i zdrowie (fizyczne, psychiczne)
9. Kreatywność, asertywność, indywidualność.
Absolwent przedszkola
1.Posiada wiedzę i umiejętności na miarę swoich optymalnych, indywidualnych możliwości rozwojowych.
2.Jest gotowy do podejmowania samodzielnych i grupowych doświadczeń przez działanie i współdziałanie.
3.Ma ukształtowane prawidłowe wzorce ruchowe i zachowania.
4.Jest wrażliwy i otwarty na potrzeby innych, szanuje ich odrębność, akceptuje niepełnosprawność własną oraz innych.
5.Potrafi bezkolizyjnie podjąć dalszy etap kształcenia.
6.Aktywnie i twórczo wyraża siebie w różnych formach ekspresji.
7.Zna i stosuje właściwe zasady postępowania (odróżnia dobro od zła).
8.Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami, jest otwarty na ich potrzeby.
Nauczycielki uczestnicząc w różnych formach dokształcania i doskonalenia zdobywają nową wiedzę, którą wykorzystują dziećmi codziennej pracy z dziećmi.
JEŻELI...
Jeżeli dziecko żyje w ciągłym krytycyzmie, nauczy się potępiać.
Jeżeli dziecko żyje otoczone wrogością, nauczy się walczyć.
Jeżeli dziecko żyje z uszczypliwością, nauczy się wstydu.
Jeżeli dziecko żyje w otoczone poczuciem krzywdy, nauczy się czuć winne.
Jeżeli dziecko żyje w atmosferze tolerancji, nauczy się cierpliwości.
Jeżeli dziecko żyje w atmosferze podtrzymującej go na duchu, pozna swoją wartość i będzie silne.
Jeżeli dziecko żyje w atmosferze pochwał, nauczy się doceniać innych.
Jeżeli dziecko żyje w sprawiedliwości, nauczy się sprawiedliwości.
Jeżeli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, nauczy się wiary.
Jeżeli dziecko żyje w atmosferze akceptacji, nauczy się lubić i akceptować siebie.
Jeżeli dziecko żyje w akceptacji i miłości, odnajdzie i pokocha siebie i cały świat. Odnajdzie szczęście w życiu.